Berita Baik Khas Kepada Penghidap SAKIT GOUT!!

Sakit Gout Mula Hilang Tanpa Perlu Guna Ubat Tahan Sakit 

InsyaAllah Boleh Bangun, Bergerak dan BERSOLAT Tanpa Ada Masalah..

 

Jika anda mahupun orang tua anda yang sedang alami sakit gout yang kuat saya sarankan anda teruskan membaca… ini mungkin akan beri jalan keluar kepada masalah anda.

 

Memperkenalkan…

Teh Herba Triple 

Diformulasikan Oleh Dr Azlan – Pakar Toksikologi

Penafian: Keputusan Selepas Penggunaan Adalah Berbeza Bagi Setiap Individu

.

.

” Aduuuhh… sakitnya kaki ni…”

Selalu kita lihat orang tua yang cuba hendak bangun dari keadaan duduk atau ketika hendak mula melangkah akan meng ’aduh’ akibat sakit pada bahagian kaki dan kadang-kadang panjang ’aduh’ nya akibat terlalu sakit rasanya. Memang sengsara nampak mereka.

Hendak bersolat pun sukar sehingga terpaksa duduk atas kerusi.

Namun begitu jika kita lihat sekarang sakit gout ini bukan sahaja dihadapi oleh orang tua malahan orang muda juga ada yang menghadapinya.

.

Kenapa boleh sakit gout ?

 Sakit gout ini boleh disebabkan oleh beberapa perkara :

  • Akibat berlebihan asid urik di dalam badan.
  • Asid urik adalah bahan kumuhan berasal dari sejenis protein yang dipanggil purin. Badan kita membuang bahan kumuhan ini melalui air kencing (urin).
  • Bagi pengidap gout, asid urik yang berlebihan tidak dibuang dan berkumpul di dalam sendi.
  • Menurut Dr Norman Norawi, punca utama peningkatan asid urik sehingga menyebabkan gout adalah disebabkan pengambilan gula. 

Dari kesemua sebab di atas yang banyak boleh menyebabkan beberapa komplikasi pada sistem tubuh badan.

 

Apa ’Komplikasi’ Yang Boleh Berlaku?

1.Asid urik boleh berkumpul di bawah kulit membentuk benjolan di panggil ’tophi’

2.Dalam saluran urinari (air kencing), ia boleh berkumpul membentuk ’batu karang’.

3.Penghidap gout juga sering menghidapi penyakit atau masalah kesihatan lain seperti:

  • Kegemukan
  • Darah tinggi
  • Hiperlipidemia
  • Diabetes

 

Gejala-gejala Penyakit Gout

1.Gout lazimnya menyerang ibu jari kaki.

2.Ibu jari kaki menjadi merah, panas, bengkak dan tersangat sakit.

3.Serangan selalunya berlaku secara tiba-tiba, kerap kali semalaman.

4.Sendi yang diserang menjadi bisa sehinggakan geseran dengan selimut pun begitu menyeksakan.

5.Sakit mungkin berlarutan berhari-hari, atau sekurang-kurangnya 1-2 minggu untuk reda jika tidak dirawat.

6.Sakit mungkin menyerang kembali selepas berminggu atau bulan.

7.Gout boleh menyerang sendi-sendi lain seperti buku lali, lutut, pergelangan tangan dan jari.

.

.

Boleh ke Gout ini disembuhkan atau dirawat ?

Untuk menyembuh sakit Gout ini boleh sebenarnya dengan beberapa kaedah seperti:

Gout adalah suatu penyakit yang boleh sembuh tetapi anda harus mengambil langkah-langkah untuk mengatasinya. 

 

Rawatan Jangka Panjang

Oleh kerana gout disebabkan oleh asid urik yang berlebihan dalam badan, anda haruslah mengelakkan faktor-faktor yang boleh menambahkan paras asid urik.

 

Pemakanan

Di bawah disenaraikan makanan yang kaya dengan purin:

.

ELAKKAN DAN KURANGKAN MAKAN

  • Organ dalaman seperti hati, paru-paru, ginjal dan otak
  • Ikan bilis, kembung, sardin
  • Daging cincang
  • Ekstrak daging, ragi (seperti Marmite) dan kiub rebusan daging
  • Makanan bercengkerang seperti ketam, udang dan kerang
  • Asparagus, bunga kobis, cendawan dan bayam
  • Peanuts, lentil, beans and peas
  • Poultry
  • Roti jagung dan bijirin

 

Pencegahan

Rehatkan sendi semasa serangan gout.

Ubat-ubatan anti-radang berkesan untuk mengurangkan sakit dan keradangan sendi. Walaupun ia boleh mendatangkan kesan sampingan seperti sakit perut. Jika digunakan dalam jangka masa yang singkat, kesan sampingan jarang berlaku.

Ubatan lain juga boleh diambil. Ia hanya berkesan mengawal asid urik, namun tidak mampu untuk menyembuhkan gout secara keseluruhannya. Ia juga boleh menyebabkan loya, muntah dan cirit-birit (Peringatan:Ubat ini hanya boleh diambil melalui preskripsi doktor)

Steroid (Peringatan: Steroid hanya boleh diambil melalui preskripsi doktor)

Lazimnya cecair steroid disuntik terus ke sendi yang radang

Pil steroid boleh diambil dalam jangka masa yang pendek jika penghidap tidak boleh mengambil ubat-ubatan yang lain. Walaubagaimanapun, ianya tidak boleh diambil berpanjangan.

Sentiasa peka terhadap tanda-tanda awal serangan. Jika rawatan dimulakan awal, penyakit ini tidak akan melarat.

Menjaga berat badan – kegemukan boleh mengganggu keupayaan badan untuk mengeluarkan asid urik yang berlebihan (Klik di sini untuk keterangan lebih lanjut..)

Pemakanan – elakkan pengambilan makanan yang mengandungi purin yang tinggi

Sesetengah daging binatang, makanan laut, kekacang mengandungi purin yang tinggi.

Ubah cara hidup anda untuk memastikan paras asid urik yang normal

Amalkan cara hidup sihat untuk mengelak dari menghidap penyakit-penyakit yang berhubungkait dengan gout

Apabila mengambil ubat tahan sakit, ianya perlu diambil secara berterusan.

Jangan mengubah atau menghentikan dos ubat tahan sakit semasa serangan gout.

Minum banyak air

Gout boleh diwarisi tetapi faktor persekitaran juga memainkan peranan

Gout adalah penyakit yang boleh dirawat. Pada zaman dahulu, gout merupakan salah satu penyebab kerosakan dan kecacatan sendi. Pada hari ini, dengan rawatan yang baik, ianya boleh dikawal.

Adalah penting untuk mengamalkan cara hidup sihat.

Cara mudah untuk hilangkan sakit gout yang kuat !!!

.

Memperkenalkan…

 

 Teh Herba Triple T – Penawar Gout Yang Berkesan

Penafian: Keputusan Selepas Penggunaan Adalah Berbeza Bagi Setiap Individu

.

.

Penafian: Keputusan Selepas Penggunaan Adalah Berbeza Bagi Setiap Individu

.

.

Apa itu Triple-T dan bagaimana ia boleh bantu anda ?

 

TRIPLE-T merupakan satu-satunya teh herba yg di formulasikan dari herba-herba tempatan yang mana telah menjalani kajian saintifik selama 7 tahun dan hasil kajiannya diiktiraf pada peringkat antarabangsa!

Triple-T telah melalui kajian saintifik R&D oleh pakar toksikologi dan terapi makanan Dato’ Asst. Prof. Dr. Norazlanshah selama lebih kurang 7 tahun.

Triple-T adalah teh herba 3 tindakan (Triple Action Tea) yang :

  • Membantu Mencuci Organ – Cellular Detox
  • Membantu Memulihkan Sel Hati & Buah Pinggang
  • Membantu Menghapuskan Sel Lemak Merbahaya.

 

 

Ia terbukti berkesan secara saintifik dan tidak toksik kepada badan.

Triple-T juga kaya antioksidan & 100% herba semulajadi.

Triple-T sangat-sangat disarankan untuk mereka yang mempunyai kerosakan hati dan buah pinggang sertamereka yang mempunyai berat badan berlebihan.

Triple-T juga sesuai diamalkan sebagai minuman kesihatan.

Siapakah formulator ubat gout Triple T ini?

.

 

Formulator produk ini adalah Dr Norazlansha Hazali, atau lebih dikenali dengan nama Dr Azlan.

Untuk makluman anda, beliau merupakan seorang pakar dalam kajian toksikologi herba dan pemakanan & keselamatan makanan dari Universiti Awam Malaysia.

Beliau pernah memenangi pelbagai anugerah daripada penyelidikan dan pembangunan produk berasaskan herba di antaranya adalah Ekspo Teknologi Malaysia, MTE 2011 (pemenang pingat emas), IIRIE 2011 (anugerah khas & pemenang pingat Perak), Teknologi Reka Cipta dan Inovasi Expo, ITEX 2011 (anugerah khas, pemenang pingat emas & pemenang pingat Perak).

.

 

 

Menurut Dr Azlan, perubahan gaya hidup memberi impak besar kepada kemerosotan tahap kesihatan manusia.

Fakta paling nyata memperlihatkan penduduk negara Malaysia menduduki tangga pertama bagi masalah kegemukan di dunia.

Mereka juga berisiko menghidap penyakit berangkai seperti gout,  kencing manis, buah pinggang, dan tekanan darah tinggi.

Umum mengetahui herba adalah tumbuhan yang mengandungi pelbagai khasiat dari aspek perubatan.

Penyelidik Universiti Islam Antarabangsa Malaysia (UIAM) Kuantan, Dr Norazlanshah Hazali antara penggerak kepada usaha memartabatkan industri herba.

Bermula dari 2005, Dr Norazlanshah atau lebih mesra dengan Dr Azlan yang juga pakar dalam bidang toksikologi, keselamatan dan terapi makanan memperolehi lebih 20 geran penyelidikan bernilai lebih RM1 juta iaitu daripada Kementerian Pertanian dan Industri Asas Tani (MOA), Kementerian Sains, Teknologi dan Inovasi (MOSTI), Lembaga Promosi Kesihatan Malaysia (MySihat) dan Kementerian Pengajian Tinggi.

 

 

Penyakit Gout ialah salah satu bentuk artritis (radang sendi) yang diakibatkan oleh pengumpulan hablur-hablur asid urik pada sendi-sendi. Penyakit ini terlalu menyakitkan dan dalam kebanyakan kes, hanya menjejaskan satu sendi (monoartritis), khususnya ibu jari kaki.

Punca utama terjadinya gout adalah gula yang kemudiannya menyebabkan masalah asid urik berlebihan dalam badan.

Lama-kelamaan ianya akan berkumpul di sendi-sendi, kemudian akan mengeras serta membengkak dan dinamakan thopi. Kalau tak dikawal boleh jadi makin parah sehinggakan boleh menyerang buah pinggang. Jika dah serang buah pinggang semakin sukar dirawat.

Oleh itu, bagi merawat masalah gout ini, anda perlukan satu formula yang boleh merangsang pertumbuhan semula sel-sel dalam badan untuk kembali sihat, luaran dan dalaman agar masalah yang sama tidak akan berulang kembali.

Bagi mengatasi masalah-masalah ini, Dr Azlan dan beberapa penyelidik lain telah menjalankan kajian selama bertahun-tahun bagi mencari formula terbaik merawat masalah kesihatan ini.

Kos penyelidikan team Dr Azlan ini telah menelan belanja beratus ribu ringgit!

Penyelidikan Dr Azlan

 

Tak percaya kos penyelidikan Triple T mencecah ratusan ribu ringgit?

Ok di sini kami sertakan beberapa geran yang Dr Azlan perolehi untuk menjalankan kajian.

Nak buat satu-satu kajian ni bukannya mengambil sehari dua.

Ianya mengambil masa yang lama dan menelan belanja kos yang tinggi

See?
 
Anda nampak kan bukan senang dan mudah nak dapatkan formula ni.
 
Ratusan ribu ringgit dan bertahun-tahun kajian dibuat barulah dapat formula ini.
 
Alhamdulillah, setelah menghadapi pelbagai onak dan duri, Dr Azlan dan team beliau berjaya menghasilkan formula yang berkesan untuk membantu mereka yang ada masalah gout.
 

Apa Itu Ubat Gout Triple T?

Ubat Gout TRIPLE-T merupakan satu-satunya teh herba untuk mengtasi gout di dalam Malaysia ini yang di formulasikan dari herba-herba tempatan yang mana telah menjalani kajian saintifik selama 7 tahun!

Pengasas produk ini ialah Dr Azlan, yang merupakan seorang pakar toksikologi.

 

Triple T amat sesuai untuk mereka yang mengalami masalah penyakit lifestyle disease seperti kencing manis, darah tinggi, buah pinggang, kolestrol tinggi ,gout dan lain-lain.

Triple T juga tinggi antioksidan, oleh itu, sekiranya orang sihat nak amalkan pun memang sesuai, ia bertindak sama seperti supplement kesihatan untuk cegah pelbagai penyakit.

Ianya juga sesuai diamalkan sebagai minuman kesihatan seisi keluarga

Secara asasnya, Triple-T adalah teh herba 3 tindakan (Triple Action Tea) yang :

  • Membantu Mencuci Organ Cellular Detox
  • Membantu Regenerasi Sel-Sel Organ Yang Rosak
  • Membantu Mengekalkan dan Meningkatkan Tahap Kesihatan

Triple-T mengandungi gabungan herba terpilih iaitu O.stamineus, F. deltoidea dan C.sinensis.

Setiap daripada bahan yang digunakan dalam Triple-T mempunyai fungsi dan kebaikkannya tersendiri.

 

Berikut adalah senarai ringkas fungsi dan kegunaan bahan yang digunakan.

Herba F. Deltoidea

  • Herba ini digunakan dalam secara tradisional di timur Semenanjung Malaysia dan Borneo, di mana daun, buah-buahan, batang dan akar dipercayai mempunyai sifat-sifat penyembuhan.
  • Ia juga di seringkali digunakan untuk memulihkan serta menambah tenaga seterusnya dapat mengatasi masalah kelesuan badan akibat seharian penat bekerja.

Herba O. Stamineus

  • Hampir keseluruhan bahagian pokoknya boleh digunakan.
  • Kebaikkan herba ini adalah lantaran kandungan sebatian bioaktifnya yang istimewa seperti cirsimaritin, myoinositol, orthosiphon, pillion, rhamnasin, , kerotin, kerotinoid, minyak pati, flavanoid, glukosid, glikoprotein, saponin dan terpenoid.
  • Pokok ini telah terkenal sejak turun temurun kerana dapat membantu menyingkirkan toksid yang berlebihan.

Herba C. Sinensis

  • Herba ini mengandungi sebatian bioaktif yang meningkatkan kesihatan badan.
  • Ia kaya dengan polifenol seperti flavonoid dan catechin, yang berfungsi sebagai antioksidan.
  • Antioksidan ini mampu mengurangkan pembentukan radikal bebas dalam badan, melindungi sel-sel dan molekul dari kerosakan. Radikal bebas ini diketahui memainkan peranan dalam proses penuaan dan pelbagai penyakit.
  • C.sinensis mengandungi kafein kurang daripada kopi, tetapi cukup untuk menghasilkan kesan.
  • Ia juga mengandungi asid amino L-theanine, yang boleh bekerja secara sinergi dengan kafein untuk meningkatkan fungsi tubuh badan.

 

Macam mana cara pengambilan Triple T ni?

  1. Untuk makluman anda, Triple T ni dalam bentuk uncang teh.
  2. Cara pengambilan Triple-T seperti berikut:
  3. Rebus 1 uncang Triple-T ke dalam 500-1000 ml air sehingga panas menggelak & then off api.
  4. Biarkan at least 30-40 minit atau lebih. Tunggu sehingga suam/sejuk baru minum.
  5. Kemudian minum sikit-sikit sepanjang hari, tak kisah berapa kali sehari pun.
  6. Minum tanpa sebarang campuran gula atau pun apa-apa pemanis termasuklah stevia

1 uncang Triple T ini boleh digunakan untuk 1 liter air.

Namun begitu, untuk permulaan, dalam tempoh satu minggu pertama ini, limitkan maksimum pengambilan 500ml sahaja dulu.

Minum sikit2, tengok dulu mcm mana. Untuk permulaan 3 – 5 hari pertama limitkan 200-300ml je dulu sehari. Kalau kencing semua ok teruskan dgn 400-500 sehari, 700, then baru 1 liter.

Jika anda masalah buah pinggang,  limitkan maksimum 200-300ml sahaja dulu
Seeloknya minum sebelum makan

Kalau nak senang malam sebelum tidur tu buat siap2 terus. So pagi keesokannya boleh terus minum. Or buat pagi2, then minum sepanjang hari tersebut.

1 kotak TripleT ni ada 28 uncang. Sehari guna 1 uncang. Jadi, 1 kotak boleh digunakan lebih kurang selama sebulan.

PERHATIAN : Sekiranya anda ambil apa-apa ambil ubat hospital, anda perlu kena jarakkan pengambilan dengan TripleT ni dlm 1-2 jam. Jangan ambil sekaligus nanti TripleT kurang berkesan.

 

Kami paparkan lagi beberapa testimoni pesakit gout yang telah menggunakan Ubat Gout Triple-T by DrAzlan ini

Ubat Gout Terbaik
Penafian: Keputusan Selepas Penggunaan Adalah Berbeza Bagi Setiap Individu
 
Penafian: Keputusan Selepas Penggunaan Adalah Berbeza Bagi Setiap Individu
Penafian: Keputusan Selepas Penggunaan Adalah Berbeza Bagi Setiap Individu

 

Berapa lama untuk baru nampak kesan?

Tiada tempoh spesifik , cuma berdasarkan pengalaman pengguna Triple-T, kesan positif boleh dilihat dalam tempoh 2 bulan pertama.

Apa yang pasti, analisis Dr Azlan menunjukkan bahawa campuran herba pada Triple-T berupaya untuk menjana sel-sel yang cedera.

Penemuan ini mencadangkan supaya campuran herba Triple-T dimasukkan ke dalam amalan minuman harian kerana potensinya yang tinggi dalam membantu masalah kesihatan manusia.

Dalam proses kaedah rawatan TRIPLE-T ini, tubuh badan manusia akan mengalami tindak balas positif yang dinamakan healing crisis.

Healing crisis ini biasa berlaku apabila menggunakan bahan semulajadi kerana ia akan bertindak membuang kesan-kesan dari pemgambilan ubatan atau makanan yang mengandungi kimia.

Antara kemungkinan tindak balas yang dialami adalah sepeti:

Pembuangan najis dan kencingan lebih lawas dari biasa

  • Berdebar
  • Letih
  • Sakit tekak
  • Sakit sendi
  • Loya dan demam
  • Sakit di bahagian-bahagian tertentu

Tempoh healing crisis ini berbeza mengikut individu.

Jika keadaan ini berlaku, kurangkan dose pengambilan TRIPLE-T dan teruskan minum kerana ini merupakan reaksi positif badan ke arah pemulihan.

 

Ragu-ragu dengan tahap keselataman produk Dr Azlan?

Untuk makluman anda, Triple-T telah berada di pasaran sejak tahun 2014 lagi.

Pada tahun 2015 Triple-T telah lulus saringan pertama oleh Kementerian Kesihatan Malaysia (KKM) untuk berada di bawah kategori produk semulajadi dalam kategori tradisional.

Fasa awal pengkelasan produk Triple T

 

Dua tahun kemudian pula, yakni pada tahun awal tahun 2017, Triple-T telah lulus ujian terakhir untuk mendapat nombor pendaftaran daripada  KKM

Surat Makluman Nombor Pendaftaran KKM

 

Selain mempunyai nombor pendaftaran KKM, Triple-T juga telah berdaftar dengan NPRA (National Pharmaceutical Regulatory Agency) dan mempunyai pelekat hologram khas dari KKM.    .

Anda juga boleh mengesahkannya di website NPRA  berikut. Gunakan carian keyword “Triple-T”.  http://npra.moh.gov.my/

No. pendaftaran KKM Produk Triple-T di website NPRA
 
 
Pelekat hologram dari KKM

 

Ini bermakna sepanjang temph 3 tahun ini, produk Triple T by Dr Azlan ini telah diberikan pemantauan yang begitu ketat di bawah di bawah seliaan KKM.

Nampak tak, bukan senang KKM nak luluskan produk kesihatan di bawah kategori herba ni, setelah 3 tahun barulah KKM  berpuas hati dan memberikan kelulusan nombor pendaftaran MAL, pelekat hologram dan pendaftaran di website NPRA.

Jadi ini bermakna : 
  • Triple-T  SELAMAT untuk diminum semua peringkat umur.
  • Triple-T  telah MEMENUHI & LULUS SEMUA ujian yang ditetapkan oleh pihak KKM.
  • Triple-T   BERDAFTAR dengan KKM dengan no MAL1612004TC 

Berapa anda sanggup labur untuk kesihatan anda?

RM1k? rm10k? rm100k?

Sebenarnya nilai kesihatan anda tak ternilai. Jika sakit, maka lumpuhnya kudrat kita untuk menyara keluarga dan terputus segala mata pencarian. Bila diserang penyakit. bukan hanya kita sahaja yang susah, malah kita juga secara tak langsung telah menyusahkan anak-anak dan pasangan kita.

Nak ke anda menjadi beban kepada orang lain? Adakah anda suka melihat orang lain bersedih dan bersusah payah kerana kedegilan anda untuk mencuba formula yang terbukti berkesan ini?

Berikut merupakan pelaburan untuk kesihatan & kebahagian anda serta keluarga anda.

Seperti yang tertera pada gambar di atas, harga pasaran bagi satu kotak TRIPLE-R ini adalah RM180 + RM10 Kos penghantaran = RM190.

Ya, pelaburan anda untuk kesihatan anda dan kesejahteraan keluarga anda hanya RM190 sekotak. Bagi saya, ianya sudah cukup murah.

Apalah sangat RM190 ni kalau nak dibandingkan dengan kesakitan & kesusahan yang anda alami sekarang ni.

Keberkesan produk Dr Azlan telah tersebar meluas di dada-dada akhbar, majalah, radio TV, dan juga di kaca television.

 

Berikut kami paparkan beberapa keratan akhbar hasil kajian Dr Azlan ini.

 
 
So macam mana, still was-was nak cuba? Masih kata yang formula ni tak berkesan & tak berbaloi?
 

Terpulang pada anda, kalau anda rasa KESIHATAN ANDA tidak penting, TOLONG JANGAN BELI! 

Kepada yang pentingkan kesihatan & ingin menikmati rasa sihat seperti orang lain klik di bawah segera

Ops,  Tunggu Sekejap.

Memandangkan anda mempercayai formula Dr Azlan ni, kami ada tawaran hebat kalau anda buat tempahan hari ini.

Jika anda bertindak untuk buat tempahan sekarang, tawaran ini khas buat anda!

 
 
  • 4 kotak Tahan sehingga 4 bulan penggunaan (112 hari)
  • RM360 / 112 hari = Anda hanya berbelanja RM3.20/hari sahaja untuk minuman kesihatan.
  • Tidakkah Harga Itu Terlalu Murah dan Tak Masuk Akal ?
  • PERCUMA Penghantaran Bernilai RM10
  • Harga asal kesemua di atas adalah (RM180 x 4 kotak) + (RM10 Pos) = RM730!
  • Tapi anda bayar RM360 sahaja!   Anda jimat sebanyak RM370, diskaun hampir 50%.

 

Jika anda tak berminat dengan tawaran di atas , boleh pilih pakej lain di bawah

Pakej A
Pakej B
4 Kotak
Total 2 Kotak
Pos Percuma
Pos Percuma
RM360
RM200
Jimat RM370
Jimat RM170
Penggunaan
4 Bulan
Penggunaan
2 Bulan
Pakej C
1 Kotak
Pos RM10
RM140
Jimat RM50
Penggunaan
1 Bulan

 

 

Tunggu Apa Lagi?? Dapatkan TRIPLE-T Sekarang Juga!

P/S : Anda masih membaca sehingga kini? Tapi masih belum mahu bertindak? Masih ingatkah impian anda untuk kekal sihat dan dalam masa yang sama tidak mahu penyakit menyerang lagi ? Inilah masanya untuk anda merealisasikan semua impian. Lakukan pelaburan sekarang juga.

P/S/S : Keputusan masih di tangan anda, Saya telah sampaikan berita gembira untuk anda bagaimana cara untuk membantu masalah anda. Hanya menunggu anda buat tindakan bijak.

Top